Wednesday 25 June 2008

QARDIYANI oh QARDIYANI



Bicara ini saya titipkan atas kesedaran beragama. Mengingatkan mana-mana yang terlupa(termasuk diri sendiri) akan wahyu dan sabda. Agar sama-sama mengerti hakikat pahala dan dosa. Saya ingin mengongsi rasa. Rasa sedih, pilu, sendu dan apa sahaja yang seerti dengannya. Walaupun ia sekadar setitis peringatan tetapi selaut manfaat yang saya harapkan.
Sahabat, pernah kah kalian diburu resah, dihambat gelisah dengan ‘Tsunami’ yang melanda ‘JIRAN’ kita. Tidak tersentakah hati, tidak terusikah perasaan dengan bencana ‘gila’ yang meranapkan jiran kesayangan kita. Bukan Tsunami yang melanda Acheh yang saya maksudkan, tapi Tsunami akidah yang melanda negara kelahiran DEWA 19 dan MULAN JAMEELA (Mahkluk Tuhan Paling seksi).


Indonesia,negara yang mempunyai penduduk islam teramai di dunia. Negara yang melahirkan ulama cemerlang dan terbilang. Wali Songgo, Sheikh Arsyad al-Banjuri, Sheikh Abdul Samad Al-Falimbani, HAMKA, Dr Muhammad Natsir, Dr T.M Hasbi Ash- Shiddieqy( sekadar menyebut beberapa nama). Ahh! Sayangnya semua itu kian sirna dilanda Tsunami akidah yang semakin menggila.


Ahmadiyyah durjana itulah yang saya maksudkan. Ahmadiyyah dan Qardiyani tiada beza antara keduanya. Beza pada nama tapi hakikatnya sama. Ia bukan satu mazhab, tapi satu agama yang gila. Satu ajaran yang direncana oleh kuffar celaka.Mirza Ghulam Ahmad, itulah pengasas merangkap Nabinya. Inggeris pula penaungnya dan Wilayah Punjab adalah tempat kelahirannya. Agama gila ini mengharamkan jihad dan menafikan Nabi Muhammad s.a.w sebagai Nabi terakhir, bagi mereka Mirza Ghulam Ahmad adalah nabi terakhir.


Ajaran gila ini mula bertapak di bumi DEWA 19, juga bumi MULAN JAMEELA pada awal tahun 1920-an. Bermula di Acheh, melarat ke pendaerahan Minangkabau dan ‘virus’ gila ini dibawa pula oleh Rahmat Ali ke Pulau Jawa. Ahmadiyyah telah ditentang hebat oleh ulama di sana. Antaranya Ustaz A.Hassan, Pak Natsir dan Hamka. Malah Majlis Ulama Indonesia(MUI) telah memfatwakan Ahmadiyyah sebagai ajaran yang terkeluar dari islam.
Tapi kegilaan TERUS menggila di bumi DEWA 19, apabila terdapat ramai yang inginkan Ahmadiyyah terus bernadi atas dasar kebebasan beragama dan prinsip Pancasila. Aliansi Kebangsaan Untuk Kebebasan Beragama dan Berkeyakinan(AKKBB) telah menyokong kelangsungan hayat Ahmadiyyah. Lebih menggilakan apabila ia turut disokong oleh ‘WALI ALLAH’ yang pernah menjadi Presiden Indonesia. ‘Wali Allah’ ini pernah mengundang kontroversi kerana meriba perempuan seksi dan kerana meminati GOYANG INUL. Tentu sahaja sahabat tahu siapakah ‘WALI ALLAH’ yang saya maksudkan. Itulah Abdur Rahman Wahid atau GUSDUR pemimpin NAHDATUL ULAMA( sebuah Pertubuhan Islam terbesar di Indonesia dengan keahliannya dianggarkan 40 juta orang). Inilah tokoh yang dilabelkan sebagai WALI ALLAH oleh sesetangah ahli Nahdatul Ulama yang sangat taksub kepadanya. Masih ingatkah wahai sahabat sewaktu WALi ALLAH ini tewas dalam pilihanraya dulu, ahli-ahli Nahdatul ulama tIdak berpuas hati dan ingin hantar tentera ghaib (termasuklah jin-jin peliharaan mereka)untuk menghapuskan musuh GURDUR. Selain GUSDUR, Ahmadiyyah turut disokong oleh,Goenawan Mohamad, Adnan Buyong Nasution dan golongan islam liberal.


Ya Allah, selamatkan JIRANKU ini. Kejutkan ia dari lena dengan ‘sentuhan-MU’ yang mempersona. Dengan angin lembut yang mengelus wajah, dengan badai sejuk yang menjamah tubuh. Kumohon kepada-MU, Janganlah Engkau kejutkan ia dengan gerak gempa dan percikan api berbisa dari pergunungan disana. Jangan juga engkau utuskan ombak ganas yang meranapkan harta benda dan melayangkan jiwa. Sebab di sana masih ada yang mendamba cinta-Mu, meskipun ranjaunya berduri.

No comments:

Post a Comment